رئيس التحرير

يسري ابو غازي

رئيس مجلس الادارة

صفاء سمير
أخبار عاجلة

أحمد ماهر يهاجم بقوة محمد رمضان

شنّ الفنان أحمد ماهر هجوماً عنيفاً على الفنان محمد رمضان، بعد تصريحات الأخير والتي دعا فيها الدول العربية لحمل سلاحها وشنّ الحرب على إسرائيل لإنقاذ أهالي غزة، بدلاً من أن تصدأ هذه الأسلحة لعدم استخدامها.

قال ماهر: “محمد رمضان لا يمثّل الوسط الفني، وكل واحد مسؤول عن كلامه… وسلاح إيه اللي يطلعوه؟ مين اللي عنده سلاح؟ ده كلام غير منطقي… وإن كان اللي بيتكلم مجنون فالمستمع عاقل”.

وكان محمد رمضان قد نشر عبر حساباته في مواقع التواصل الاجتماعي مقطعاً مصوّراً دعا فيه الدول العربية لمحاربة إسرائيل لنصرة أهل غزة، وظهر في الفيديو منفعلاً وهو يقول: “كمّ الرسائل اللي بتوصلني، نزّل حاجة عايزين صوتنا يوصل، صوتنا يوصل لمين برا بلادنا؟ صوتنا يوصل لبلادنا، بلادنا عندها جيوش وأسلحة، وبنشتري أسلحة ودبابات وطيارات، وبنسيبها لحد ما تصدّي وتترمي ونشتري غيرها، هنستخدمها إمتى؟”.

أضاف: نستخدم أسلحتنا وجيشنا وجيوشنا إمتى؟ صوتنا يوصل لمين برا؟ إحنا عايزين مين برا يدافع عننا؟ ده قمة الجبن وعدم الرجولة عشان نقول عايزين نكتب بالإنكليزي عشان يعرفوا برا إن إحنا بننضرب”.

ثم اختتم محمد رمضان الفيديو بالقول: “وأنت فين أنت؟ فين بلدك؟ فين جيشك؟ صوتك يوصل لحكومتك، قول لحكومتك، طلّع السلاح وروح حارب، مين هيدافع عن عربي زيِّ وزيك؟ ما نقول كلام عاقل”.

عن بسملة جمال

شاهد أيضاً

لطفي لبيب بعد نشر أخبار إصابته بشلل نصفي: كفاية اللي أنا فيه ماتقلبوش المواجع

قال الفنان لطفي لبيب، أنه يتمتع بحالة صحية جيدة، وذلك عقب انتشار شائعة إصابته بشلل …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *