رئيس التحرير

يسري ابو غازي

رئيس مجلس الادارة

صفاء سمير
أخبار عاجلة

«طلع روحه ومرحموش».. واقعة قتل مأساوية بين طفلين في بني سويف والأم: بشوف ابني كل يوم

حادث مُروع وقضية مشتعلة بدموع أهل الضحية، الابن الوحيد ورب الأسرة في ظل افتقاد الوالد لعمل يقضي به حاجة منزله، كارثة أصابت المنزل واللعنة حلت عليهم، قلوب تنزف حسرة وألم على فقيدهم، فقد اشتعلت منطقة بسيطة بين شوارع محافظة بني سويف، بحادثة قتل الطفل محمد أحمد سعد صاحب الـ 14 عام ابن قرية “عزبة أبو لبن”، التابعة لمركز ناصر، على يد آخر لم يتعدى الـ 16 عام، ومازال السبب مفقود حتى الآن.

في عزبة “ابو لبن التابعة لمركز ناطر بمحافظة بني سويف، وجُدت جريمة مروعة قاتل لدية من يقتل طفل آخر والسبب الحقيقي مجهول حتي الآن ولكن قال أهالي الضحية في تصريحات لهم “للعدسة نيوز” أن العائلتين لا يكنون الضغينة لبعضهم البعض.

اخترقت كاميرات موقع “العدسة” تلك المنطقة، ودخلت المنزل البسيط الذي تربى فيه الضحية، لتجد الأم دموعها منهمرة من الحسرة، وتروي بحرقة قلب: “بشوفه كل يوم داخل عليا وهو ماسك الشنطة”.

ابني كان بيشقى علينا

كشفت الأم تفاصيل الواقعة المأساوية في تصريحات خاصة”للعدسة نيوز”، قالت: “كان يوم الخميس 29يونيو شهر 6 قبل العصر.. ابني دخل عليا بيقولي الواد ده شتمني وقالي كلمة غلط وانا رديت الشتيمة وسبته ومشيت.. وهو مشي ورايا وبيشتم فيا ويقولي أنا مش هسيبك.. وأنا قولتلو انا عملتلك حاجة هو أنا ضربتك علشان متسبنيش لو ضربتك ماشي بس أنا شتمتك زى ما شتمتني”.

وتابعت والدة الضحية: “بعدها قولتله يابني قوله الله يسامحك وهو أكيد مش هيعمل حاجة وبيقولك كدا وخلاص وكفاية اللي عملوا ده.. وسكتنا وجينا بعدها قبل المغرب بساعة ابني كان قاعد معايا مكملة دقيقة.. وطلع أخته كانت في فرح ندي صاحبتها.. طلع ينادي عليها بعدها سمعت صوت صويت طلعت أشوف ابني لقيته مرمي في الأرض.. وأبوه نادى عليا بيقولي تعالي شوفي انك انا حوشته لقيته ماسكه من هنا كدا”.خنقه وطلع روحه

واستكملت الأم معبرة عن مأستها وحزنها لفقيد قلبها وابنها الوحيد: “طيب انا اتخانق مع واحد أمسكه أضربه اأبطحه بطوبة.. إنما ده مسك ابني من هنا كدا”، مشيرة إلى رقبتها.

وواصلت: “مسابوش غير لما طلع روحه.. عملك إيه يابني ده عيل زيك ده واد وحيد.. والله العظيم إني ابني ده واد وحيد وشايل الهم 14 سنه.. بيصرف علينا.. وأبوه عاطل.. والواد بيطلع شغل وبيروح مصنع كراسي مع أخواله في مصر 15يوم وج.. كان زمانه ماشي النهارده ولا عمره عمل مشكلة مع حد ولا كان بيقول على حاجة لأ.. انا معوداه كل حاجه تحصل معه يجي يقولي بستغرب هو خنقه وموته ليه معرفش!.. عملك إيه يابني تخنقه لحد ما تموته؟

عن فاطمة مصطفى

شاهد أيضاً

محافظ بني سويف يعتمد مواعيد امتحانات الفصل الدراسي الأول لسنوات النقل والشهادات العامة المحلية لعام 2023-2024

اعتمد الدكتور محمد هاني غنيم محافظ بني سويف، مواعيد امتحانات النقل والشهادات العامة المحلية للفصل …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *